Mijn eerste dag in Suriname. - Reisverslag uit Winterswijk, Nederland van Margo Kampshof - WaarBenJij.nu Mijn eerste dag in Suriname. - Reisverslag uit Winterswijk, Nederland van Margo Kampshof - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dag in Suriname.

Door: margokampshofinsuriname

Blijf op de hoogte en volg Margo

10 Februari 2014 | Nederland, Winterswijk

Fa waka lieve mensen,

Hier mijn eerste berichtje vanuit Suriname, na mijn eerste dag vol met nieuwe, bijzondere en gave indrukken. Na een gezellig maar lange vliegreis van meer dan 10 uur landden we eindelijk in Suriname. We konden al wat proeven van de spontaniteit van de Surinamers, aangezien we in het vliegtuig al wat leuke gesprekken hebben gehad. Ze hebben echt een aanstekelijke lach, waardoor Esther en ik vaak in de deuk hebben gelegen. Vlak voordat we het vliegtuig uit stapten deden we alvast onze truien uit, aangezien er net was omgeroepen dat het nog lekker 26 graden buiten was. En dat voelden we dan ook meteen toen we uit het vliegtuig stapten. Wat een hitte! Zwaar beladen met onze koffers stapten we in de taxi die ons naar het appartement zou brengen. Met koffers van 8 meiden uit Nederland was dit voor de taxichauffeurs nog een hele uitdaging. Maar met een beetje proppen is het gelukt. Na ongeveer een uurtje reiden langs dorpen waar mensen allemaal feestje aan het vieren waren op straat, kwamen we om half 5 's nachts (nederlandse tijd) aan. We kregen een warm (zowel letterlijk als figuurlijk) welkom in het felisa appartement. En na onze koffers neergeploft te hebben zijn we zelf ook maar lekker gaan liggen. Helaas waren Esther en ik weer niet zo slim om goed uit te zoeken hoe de ventilator werkt, want daardoor moesten we de hele nacht in dikke hitte slapen. De rest was overigens wel zo slim geweest en had lekker kunnen slapen.

De volgende ochtend was ik dan ook al weer lekker vroeg wakker, omdat ik het zo spaans benauwd had. Gelukkig kon de rest ook niet meer slapen, waardoor het op de gang al snel gezellig was. Het geeft zo'n fijn gevoel om na een hele lange tijd weer lekker je zomerjurkje aan te doen en buiten door de zon te lopen. Ik kon dan ook niet wachten om lekker naar buiten te gaan. Deze dag hebben we door de straten gelopen, zijn we op zoek gegaan naar de supermarktjes en hebben we lekker aan het zwembad gelegen. Helaas moest je wel alert blijven, want er kon tussen de felle brandende zon ineens een stortbui van een paar minuten komen die je totaal niet aan zag komen. Gillend en rennend pakten we dan onze spullen om zo snel mogelijk een droge plek te zoeken. Helaas ben je met enkele meters rennen al helemaal doorweekt. Voor ons is dat met deze hitte niet zo erg, maar voor onze spullen wel.

's avonds hebben we onze mooie jurkjes aangetrokken en zijn we lekker uit eten geweest. (zie de foto's) Het was een prachtige eerste dag en weet zeker dat de volgende maanden hier super zullen zijn! Het is echt gezellig met deze meiden. Alle deuren van appartementen staan open zodat we gezellig bij elkaar langs kunnen komen, eigenlijk hebben we de hele bovenverdieping al in ons beslag genomen en er ons 'huisje' van gemaakt. Dit worden echt een paar top maanden.

Woensdag gaan Esther en ik kennis maken met de Santodorpschool. We zijn erg benieuwd en ondanks dat we het wel een beetje spannend vinden hebben we heel erg zin in deze uitdaging. Want een uitdaging wordt het vast en zeker.

Net luisterde ik na de akoestische versie van het liedje 'Shine your light' van Rita Ora. Deze titel past perfect bij deze dag. Want wat hebben wij, en natuurlijk ook de zon in Suriname, gestraald.

Nu ga ik even bij de andere meiden in de kamer duiken om een filmpje te kijken en daarna lekker slapen (nu wel met ventilator), zodat ik morgen fit en vrolijk de markt kan gaan bezoeken.

Slaap lekker allemaal. Ik zal na de kennismaking met de Santodorpschool weer zo snel mogelijk een berichtje plaatsen.

liefs van mij.

  • 10 Februari 2014 - 08:00

    Jose Kampshof:

    Klinkt leuk meiden, dat is inieder geval een goed begin, geniet er maar van en neemveel in je op.....en eh volgens mij lachen die surinamers wel over jullie gechiebel.

  • 14 Februari 2014 - 17:15

    Marcel En Wilma:

    Hallo Margo,

    Wat fijn dat de reis goed is verlopen. Ook leuk dat je met zoveel meiden zijn, geeft vast veel plezier. De hitte zal echt wel wennen zijn. Ook het eten zal bijzonder, maar lekker zijn. Hoop dan ook dat je de komende tijd veel plezier en een leuke tijd hebt op het schooltje.

    Heel veel liefs,

    Marcel en Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margo

Van 08-02-2014 tot 23-04-2014 ben ik samen met Esther Zanderink in Suriname. In Suriname gaan we stage lopen op de Santodorpschool. Natuurlijk gaan we ook veel leuke, avontuurlijke tripjes maken. Al onze leuke, spannende, leerzame en grappige ervaringen zullen samen met de foto's hierop komen te staan. :)

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 7970

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 23 April 2014

Suriname.

Landen bezocht: